En önskvärd respons på marknadsföring kan vara enligt nedanstående diagram, runt ca 80% med uppvisat intresse.
Enligt Novus mätningar är den samlade responsen ofta enligt nedanstående diagram.
Andel mycket positivt/positivt inställda till reklam. I snitt ca 17-18% per år. Källa: Novus
Reklamkostnader i Sverige kan ligga på ca 50 miljarder kronor per år, enligt källor funna via Google, vilket också kan innebära att drygt 40 miljarder kronor per år inte säkert gör väntad nytta, om det kopplas Novus statistik.
Några slutsatser från studien är att:
marknadsföring ofta sker i en oförlåtande miljö
detaljer kan vara av betydelse och
hur detta kan bemötas.
Some summary points from the conducted study:
What marketing has the potential to achieve.
Current situation according to Novus.
Conclusions.
A desirable response to marketing could be, as shown in the diagram below, around 80% with demonstrated interest.
According to Novus measurements, the overall response is often as shown in the diagram below.
Percentage of people with a very positive/positive attitude towards advertising. On average, about 17-18% per year. Source: Novus
Advertising costs in Sweden can be around sek 50 billion per year, according to sources found via Google, which may also mean that just over sek 40 billion a year may not provide the expected benefit, if combined with Novus statistics.
Some conclusions from the study are that:
marketing often takes place in an unforgiving environment